Szczecin

More »

Police

More »

Świnoujście

More »

Gdynia

More »

Gdańsk

More »

Darłowo

More »

Kołobrzeg

More »

Hamburg

More »

Rostock

More »

Wismar

More »

Stralsund

More »

Wolgast

More »

Sassnitz

More »

Greifswald

More »

 

Tor wodny do Szczecina.

portszczecin3_557_314

Władze portu Szczecin-Świnoujście uważają, że działania zmierzające do pogłębienia toru wodnego łączącego Szczecin ze Świnoujściem jest niezbędne, gdyż doprowadzić powinno to do poprawy konkurencyjności kompleksu portowego.

– Oczywiste wydaje się, że jednym z najważniejszych elementów decydujących o konkurencyjności portu jest jego dostępność i to zarówno od strony lądu, jak i od strony morza. Dla portów południowego Bałtyku dostępność ta jest zróżnicowana. Na dzień dzisiejszy, głębokość techniczna liczącego 68 km toru wodnego łączącego Szczecin ze Świnoujściem, prawie na całej długości, wynosi 10,5 m. Pozwala to na bezpieczną żeglugę statków o zanurzeniu 9,15 m. Bałtycki standard w zakresie głębokości akwenów w portach morskich czy terminalach kontenerowych, to obecnie 15-16 m – mówi, w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl, Aneta Szreder-Piernicka, zastępca dyrektora ds. handlowych i marketingu Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Nasz rozmówca dodaje, że mianem „niewątpliwie strategicznej” należy nazwać inwestycję pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m. Aneta Szreder-Piernicka zwraca uwagę, że wielokrotnie sygnalizowało to szczecińskie środowisko branżowe i naukowe. – Pogłębienie toru wodnego to ogromne przedsięwzięcie inwestycyjne, ale dla regionu jest ono kluczowe, a z punktu widzenia Unii Europejskiej priorytetowe – mówi Aneta Szreder-Piernicka.

Niedawno informowaliśmy – za „Kurierem Szczecińskim” – że także liczni kontrahenci szczecińskiego portu domagają się pogłębienia toru wodnego, gdyż chcą obsługiwać coraz większe partie ładunków. Tymczasem duże statki, które wpływają do Szczecina, nie wykorzystują w pełni swoich możliwości. Normą jest, że masowce wpływają bądź wypływają ze Szczecina załadowane raptem w połowie, gdyż na większy załadunek nie pozwalają parametry toru.

Administracja morska wstępnie planuje zmodernizować i pogłębić do 12,5 m tor obejmujący m.in. akweny w Szczecinie po 2015 roku. Wcześniej ma być opracowane studium wykonalności i przygotowany raport oddziaływania na środowisko tej inwestycji.

Żródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>